Masa de Craciun

Crăciunul este sărbătoarea mult așteptată de cei mai mulți dintre noi, datorită atmosferei care se creează în aceea perioadă. Crăciunul simbolizează magie, speranță și timp petrecut alături de cei dragi. Este perioada din an în care familiile se adună în jurul mesei și petrec timp de calitate savurând mâncăruri festive.

Pregătirile pentru Crăciun încep de cele mai multe ori încă de la începutul lunii Decembrie. Se împodobesc orașele cu decorațiuni festive iar în magazine încep să apară articolelor specifice pentru Crăciun, precum brazi, decorațiuni sau cadouri tematice.

Masa de Crăciun este una dintre cele mai importante tradiții din an, iar pregătirea acesteia este așteptată de mai toate gospodinele. Printre preparatele preferate de gospodine se numără friptura de porc, sarmalele, ciorba, ouăle umplute și deserturile cât mai aspectuase.

Mâncărurile tradiționale însă sunt grele, iar procesul digestiv devine îngreunat. Alimentele pe care alegem să le consumăm în această perioadă din an sunt de cele mai multe ori lipsite de vitaminele și antioxidanții de care are nevoie organismul.

Există din fericire alternative la mâncărurile preferate, la care putem apela dacă dorim să avem parte de o masă sănătoasă și să evităm problemele digestive.

Idei de meniuri potrivite pentru masa de Craciun

Antreul

Antreul are rolul de a deschide apetitul, motiv pentru care trebuie să optăm pentru alimente ușoare, pline de vitamine și minerale. Antreul trebuie consumat în cantități optime, pentru a ne putea bucura și de restul mâncărurilor fără a ne crea probleme digestive.

Deși răciturile, salata boeuf, platourile cu mezeluri și brânzeturi pot părea delicioase, trebuie să ne gândim și la efectele pe care consumul acestora le are asupra organismului. Pentru un plus de sănătate în alegerea antreului, putem opta pentru una sau mai multe dintre următoarele variante:

• Salată boeuf în varianta raw (înlocuim maioneza din comerț cu cea raw-vegană și eliminăm carnea);
• Bruschette cu roșii și oregano;
• Tartine cu pate de caju/măsline/semințe de floarea soarelui/linte;
• Tartine cu brânză de migdale și verdeață;
• Chifteluțe din sfeclă roșie și nuci;
• Tartă fără gluten cu legume sau tartă de bostan și ciuperci;
• Avocado umplut cu cremă de mere verzi și cardamon;
• Guacamole;
• Humus raw-vegan din semințe de floarea soarelui;
• Icre din semințe de chia.

Felul principal

Pentru felul principal putem de asemenea să optăm pentru alternative extrem de sănătoase la mâncărurile tradiționale. Putem opta pentru adevărate delicii culinare benefice stării de sănătate pe termen lung:

• Sarmale cu hrișcă și nuci;
• Friptură de nuci cu linte;
• Salată de cartofi cu tofu și nuci;
• Varză de bruxelles în sos cu vin alb;
• Supă cremă de praz/mazăre/ciuperci;
• Supă de alge marine.

Garnituri

Scopul garniturilor este de a însoți felul principal. Astfel, în funcție de alegerile pe care le faceți pentru felul principal, vă prezentăm o serie de garnituri sănătoase, vegane și raw-vegane:

• Salată de crudități (țelină, morcov, rădăcină de pătrunjel, hrean, sfeclă roșie);
• Salată de porumb cu alge;
• Salată din ceapă verde și linte;
• Salată de varză roșie.

Desertul

Nicio masă festivă nu este la fel fără un desert. Deși primul lucru care ne vine în minte când auzim cuvântul „desert” este zahăr, avem și în acest caz alternative sănătoase. Vă propunem următoarele deserturi:

• Cozonac vegan;
• Bomboane Rawffaello (o alternativă sănătoasă a bomboanelor Raffaello);
• Ciocolată de casă raw-vegană cu goji și afine;
• Cheesecake raw-vegan cu cocos;
• Măr copt cu ciocolată raw-vegană;
• Tartă cu cocos, lavandă și sfeclă.

Pe lângă aceste sugestii de deserturi, nelipsit de pe masă este în unele cazuri tortul. La LifeSpot sunt disponibile diverse tipuri de torturi raw-vegane și vegane din care puteți alege. Sunt 100% naturale, fără gluten, coloranți, zahăr.

În cazul în care nu putem renunța la pâine, încercăm cel puțin evitarea glutenului și a aditivilor alimentari. Putem opta de asemenea și pentru pâinea făcută în casă, din semințe de in și nuci.

Pentru a ne îmbunătăți și a ne menține starea de sănătate, putem depune un efort pentru a schimba „tradiția” de Crăciun. Pe lângă faptul că vom avea parte de o masă sănătoasă, prin adoptarea unei asemenea diete, ne hrăim atât corpul cât și sufletul.

Ideile prezentate mai sus sunt și ușor de preparat, astfel încât, pe lângă faptul că sunt mai sănătoase, salvăm timp. Timpul câștigat îl putem folosi pentru a ne bucura de prezența celor dragi, pentru a asculta colinde și a ne bucura de magie.