În post organismul trece printr-o etapă de „curățenie”. Toxinele sunt eliminate, iar odată cu acestea se elimină și micronutrienți esențiali. Din acest motiv, crește nevoie de minerale și vitamine, pe care le putem lua din numeroase alimente de post.

Noțiunea de post este asociată cu o denutriție proteică, în care proteinele de origine animală sunt eliminate din alimentație. Acestea sunt însă cu ușurință înlocuite de cele vegetale, care au de altfel și o calitate superioară.

Postul este pentru mulți dintre noi o oportunitate de a găti acasă mâncăruri lejere, după bunul plac. Esențial este ca în rețetele pe care alegem să le pregătim să includem substanțele necesare organismului, macronutrienți și micronutrienți. În categoria macronutrienților întâlnim proteinele, glucidele și lipidele, iar în cea a micronutrienților vitaminele și mineralele.

Care sunt însă principalele alimente de post de care putem profita din plin în această perioadă, astfel încât să ne asigure necesarul de substanțe benefice organismului?

Lista de alimente de post recomandate

Avocado: este unul dintre cele mai nutritive alimente, conține grăsimi sănătoase și 20 nutrienți esențiali. Poate fi consumat copt, sub formă de pastă, în supe sau crud în salate.

Caise deshidratate: conțin o cantitate mai mare de minerale, comparativ cu cele proaspete. Reprezintă o gustare ideală între mese.

Cartofi: poate fi folosit cu succes atât în supe, cât și în salate sau ca garnitură. Conține o varietate de vitamine, minerale și fitochimicale care alungă bolile.

Ciuperci: cu un nivel proteic foarte mare, ajută la scăderea riscului de boli cronice și protejează pe termen lung sistemul cardiovascular.

Cous-cous: oferă fibre, minerale și vitamine de care ne putem bucura în perioada de post. Este aliat în îmbunătățirea sistemului cardiovascular și luptă în prevenirea cancerului.

Fructe oleaginoase: ajută la buna funcționare a creierului, a digestiei și la circulația sângelui. Pot fi consumate ca atare, între mese sau pot fi adăugate în salate.

Fasole uscată: conține o varietate de vitamine, minerale și fibre necesare organismului. Este un real ajutor în accelerarea tranzitului intenstinal, protejarea inimii și la prevenirea apariției diabetului de tip 2.

Fasole verde: poate fi consumată atât proaspătă cât și gătită, în salate sau ca garnitură. Luptă împotriva hipertensiunii, diabetului și scade riscul apariției de cancer.

Leurdă: cu un conținut bogat de vitamine și minerale, are capacitatea de a curăța organismul de toxine și de a ajuta la fluidizarea sângelui. Poate fi adăugată în ciorbe sau salate.

Linte: datorită conținutului ridicat mai este numită și „cocktail-ul de minerale”. Poate fi adăugată în tocănițe sau supe.

Soia: considerat unul dintre cele mai hrănitoare alimente, reprezintă o sursă importantă de proteine vegetale. Se regăsește sub formă de lapte de soia, brânză, șnițele, felii, germeni, cuburi.

Spanac: are un conținut mare de fier și vitamine esențiale. Poate fi consumat în stare crudă sau gătit.

Recomandari finale

Pentru ca în organism să avem în mod constant echilibru energetic, este nevoie de micro și macronutrienți. Lipsa acestora din alimentație poate duce la slăbiciune musculară, la oboseală fizică și psihică și la anxietate

Din acest motiv, atunci când postim trebuie să ne asigurăm un nivel energetic optim, astfel încât organismul să își poată derula funcțiile în mod normal.

De asemenea, în post nu trebuie să renunțăm la plăcerile culinare, precum desertul. LifeSpot pune la dispoziție torturi de post, din ingrediente 100% naturale, cu un conținut bogat de vitamine și minerale.

Alegând alimentele potrivite, putem face față cu succes perioadei de post.