Există o serie de alimente sănătoase care nu ar trebui să lipsească din regimul alimentar zilnic al fiecărei persoane. Alimentația corespunzătoare, respectarea unui orar de somn și includerea activităților fizice în program pot face minuni asupra stării de sănătate.

Care sunt principalele alimente sănătoase pe care trebuie să le includem în alimentația noastră?

Alfabetul sănătății are rolul de a ne informa cu privire la anumite alimente sănătoase care ne pot aduce reale beneficii, cât și de a ne ajuta să deprindem obiceiuri alimentare mai bune.

Alimentele din alfabetul sanatatii

Ardeiul gras – are capacitatea de a acopri necesarul zilnic de vitamina C de care are nevoie organismul. De asemenea, consumul regulat de ardei protejează împotriva răcelilor.

Broccoli – este foarte sărac în calorii, fiind leguma cu cel mai mare conținut de fier și vitamina C. Are capacitatea de a proteja sistemul nervos, reglează tensiunea arterială și poate fi eficient în combaterea cancerului pulmonar.

Ciupercile – sunt o sursă importantă de proteine, fiind adesea folosite ca substituient al cărnii. Sunt și o sursă bogată de fibre și minerale care luptă pentru întărirea sistemului imunitar.

Dovlecelul – leguma a cărei masă este formată din aproximativ 95% apă. 300 de grame de dovlecei asigură aproximativ dublul necesarului zilnic de vitamine, fosfor și potasiu, cât și jumătate din necesarul zilnic de magneziu.

Exercițiile fizice – pentru a preveni obezitatea și problemele de sănătate, se recoamandă cel puțin o oră de exerciții fizice pe zi. Derulate în mod regulat, alături de o alimentație sănătoasă, acestea pot face minuni.

Fasolea verde – consumată crudă poate fi toxică, însă gătită aduce reale beneficii organismului. Este foarte ușor de digerat, fiind o sursă bună de vitamina C și potasiu.

Gutuia – este o gustare ideală, recomandată a fi consumată între mese. Îmbunătățește starea de spirit și ajută la reducerea poftei de dulce.

Hreanul – rădăcina de hrean are multiple proprietăți, printre care de antibiotice puternice, expectorante, antibacteriene, antiinflamatoare, afrodisiace, antiparazitare și antianemice.

Inul – semințele de in sunt o sursă excelentă de vitaminele B și E, cât și de calciul și minerale. Acestea pot fi adăugate în salată sau în iaurt, fiind o excelentă sursă de fibre dietetică.

Kiwi – un fruct de mărime medie acoperă un sfert din necesarul zilnic de vitamina E recomandat unui adult. Are rol protector cardio-vascular și ajută la reglarea tensiunii arteriale.

Lămâia – este o sursă importantă de vitamina C și antioxidanți naturali. Este fructul care are cea mai puternică absorbție a fierului din organism.

Morcovul – fiind o sursă bogată de vitamina A și de fibre alimentare, menține sănătatea ochilor și este un real ajutor în procesul digestiv.

Nectarinele – cu un conținut de aproape 90% apă, au efect revigorant și de stimulare a imunității. Au efect antirid, protejează celula nervoasă şi menţin echilibrul sistemului nervos.

Oleaginoase (nucile, migdalele, fisticul, caju-ul) – sunt bogate în acizi grași Omega 3 și Omega 6 și au efecte antiinflamatoare. Reduc nivelul de colesterol și ajută în activitatea cerebrală.

Prunele – datorită conţinutului natural de zaharuri, prunele au proprietăţi energizante. Acestea stimulează memoria, iar datorită conținutul scăzut de calorii, sunt ideale la dietă.

Quinoa – superalimentul cel mai bogat în fibre din clasa cerealelor, conține 2.5mg fribre/200mg. Furnizează o cantitate mare de substanțe nutritive și mărește nivelul antioxidanților din organism.

Ridichiile – sunt o sursă importantă de vitamina C, au puține calorii și pot fi consumate fără probleme în curele de slăbire. Ajută digestia și protejează împortiva cancerului.

Spanacul – este un aliment bogat în fier, care ne poate apăra de anemie. Pe lângă fier, este bogat în vitamine și folați care ajută la reglarea funcțiilor sistemului imunitar și de reproducere.

Tomate – o roșie oferă 7% din cantitatea zilnic recomandată de fibre. Printre beneficiile tomatelor se numără stimularea circulației sângelui, îmbunătățirea digestiei protejarea rinichilor, detoxificarea organismului.

Țelina – datorită conținutul mare de apă, este consideră o sursă importantă de hidratare. Consumul de țelină aduce beneficii sistemului cardiovascular, precum menținerea sănătății arterelor și reducerea nivelului hormonului de stres din organism.

Usturoiul – conține mangan, mineral cu rol esențial în absorbția calciului și în ajustarea regularizarii zahărului din sânge. Poate echilibra colecterolul, întrucât are capacitatea de a îmbunătăți funcția ficatului.

Varza – este bogată în vitamine și antioxidanţi naturali care previn apariţia cancerului şi a bolilor de inimă. Întărește sistemul imunitar, iar datorită fibrelor ajută la un tranzit intestinal sănătos.

Zmeura – consumul de zmeură poată scade riscul de obezitate și de diabet, reducând de asemenea și riscul de îmbolnăvire. Este un aliat în lupta cu cancerul și ajută la eliminarea kilogramelor în plus.

Recomandari de final

Arthur Schopenhauer spunea că „sănătatea nu este totul, dar fără sănătate totul este nimic”. Mulți dintre noi manifestăm dezinteres atunci când este vorba despre starea de sănătate, iar acest dezinteres poate fi de multe ori cauzat de lipsa de informare.

O informare corectă a consecințelor stilului de viață adoptat ne poate face să ne schimbăm obiceiurile. Consumăm anumite alimente și derulăm activități zilnice care pe termen lung ne pot pune starea de sănătate în pericol.

Consumând regulat alimente sănătoase, putem avea parte de numeroase beneficii. Torturile LifeSpot conțin atât necesarul de acizi grași Omega 3 și Omega 6 din fructele oleaginoase, cât și alte vitamine și minerale datorită conținutului de fructe proaspete precum zmeura.