Cu toții avem o rutină pe care o respectăm mai mult sau mai puțin, anumite obiceiuri dobândite în timp, de care nu ne putem dezice. Cu toate acestea, este esențial ca în rutina de zi cu zi să nu uităm să ne îngrijim.

Chiar dacă sunteți de părere că aveți un stil de viață sănătos, mereu este loc de mai bine. Este extrem de important să ne analizăm obiceiurile cu atenție și să ne dăm seama unde putem îmbunătăți ceva.

Vă prezentăm în cele ce urmează top trei obiceiuri de luat în calcul, pentru o stare de sănătate înfloritoare.

Hidratarea

Majoritatea specialiștilor recomandă consumul a minimum doi litri de lichide pe zi. Consumul lichidelor este extrem de benefic pentru sănătate. Hidratarea ne ajută să avem mai multă energie și să ne îmbunătățim aspectul pielii sau chiar al părului. Putem alege apă plată sau sucuri naturale, pe bază de fructe și legume.

De asemenea, ne putem hidrata consumând fructe și legume în stare normală. Un singur măr are circa 84% conținut apă, mai mult decât suficient pentru a ne hidrata. Pe lângă conținutul pe apă, fructele și legumele au și vitamine, fibre și minerale necesare organismului pentru o bună funcționare.

Respectarea micului dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă din zi. Din acest motiv, trebuie să fim atenți la ce consumăm. Pentru un aport energetic mare, putem consuma la micul dejun cereale sau fructe și legume. Este recomandat să evităm prăjelile sau mâncărurile grele de dimineață. Necesarul de grăsimi bune îl găsim în fructe și legume.

Benefice la micul dejun sunt și smoothie-urile naturale, făcute din fructe și legume proaspete. În cazul în care nu avem timp suficient dimineața pentru a ne pregăti micul dejun, putem pregăti cu o seară înainte un smoothie pe care să îl luăm cu noi pe drum sau la job. Tot la micul dejun putem consuma pateuri naturale din caju, măsline, morcovi, cu biscuiți.

Respectarea orelor de somn

Pentru a putea face față provocărilor de peste zi este extrem de important să fim odihniți. De cele mai multe ori munca sau treburile casnice nu ne permit să avem un program de somn adecvat. Respectarea unui program de somn este însă foarte benefic, somnul fiind un real ajutor în regenerarea sănătății noastre. Un somn bun ne ajută să ne dăm restart și să o luăm de la capăt cu forțe proaspete.

Recomandat este un somn de 8 ore pe noapte, însă trebuie să fim atenți și la intervalul orar în care ne odihnim. Conform studiilor realizate de specialiști, între orele 22:00 și 24:00, hormonul reînnoirii celulare este secretat în cantități mai mari. De asemenea, este esențial ca în fiecare seară să ne culcăm la aceeași oră. Un somn odihnitor ne protejează sănătatea fizică și cea psihică și de asemenea crește calitatea vieții.

Pentru a avea un stil de viață sănătos este nevoie de un minim de efort din partea noastră și de multă voință. Respectând sfaturile specialiștilor și având grijă de propria persoană, ne putem asigura un stil de viață sănătos.