Trăim în secolul vitezei, iar asta de cele mai multe ori ne împiedică să avem un regim alimentar corespunzător. Lucrăm prea mult, sărim pentru mese, apelăm la gustări nesănătoase pentru a ne potoli foamea. Pe termen lung, aceste acțiuni pot avea efecte negative asupra organismului, precum oboseala, creșterea în greutate, sau probleme digestive.

Introducerea gustărilor sănătoase în meniu, inclusiv în pauzele de la serviciu, este esențială în menținerea greutății corporale și prevenirea afecțiunilor asociate cu alimentația necorespunzătoare.

Este recomandat ca gustările să fie consumate la o distanță de o oră sau două și să nu depășească 100 de calorii.

Vă prezentăm în cele ce urmează șase idei de gustări perfecte pentru pauzele de la birou.

Fructele oleaginoase

Excelente pentru o nutriție echilibrată, fructele oleaginoase au un conținut bogat de acizi esențiali Omega3. Ideale sunt migdalele, alunele, fisticul, semințele crude de dovleac sau de floarea soarelui. Se pot consuma 20 – 30 grame pe zi, alături de fructe proaspete, cereale sau ciocolată neagră. Un mare avantaj al fructelor oleaginoase este că sunt ușor de transportat și depozitat.

Unt de arahide sau migdale

Untul de arahide sau cel de migdale este bogat în proteine și grăsimi esențiale. Se recomandă o linguriță de unt alături de o banană sau un măr. Pe lângă faptul că este o gustare delicioasă, este și eficientă în lupta împotriva celulitei și a centimetrilor în plus. Se recomandă însă alegerea cu atenție a untului de arahide sau a celui de migdale, să aibă 100% conținut de arahide sau migdale. Produsele ce conțin zahăr, ulei de palmier sau sare, vor duce la creșterea numărului de calorii și a riscului de hipertensiune.

Fructe și legume proaspete

Fructele și legumele proaspete pot reprezenta o gustare delicioasă, echilibrată, cu numeroase beneficii asupra stării de sănătate pe termen lung. Fructele și legumele au un conținut ridicat de vitamine, minerale, antioxidanți și acizi grași Omega3, benefici în accelerarea ratei metabolice. Se pot consuma banane, mere, caise, mango, țelină, ardei gras, broccolli sau conopidă. Acestea pot fi combinate cu unt de arahide sau humus. Deși sunt sănătoase, se recomandă atenție la cantitate.

Smoothie-uri din fructe și legume

O altă variantă în care putem consuma fructele și legumele preferate este prin pasare. Smoothie-urile sunt gustoase și extrem de nutritive, atât timp cât nu conțin îndulcitori, conservanți sau arome.

Sucurile făcute din roșii protejează de numeroase tipuri de cancer, iar cele din țelină, sfeclă roșie, morcovi și alte fructe îți oferă carbohidrați complecși, fibre, vitamine și antioxidanți de care organismul are nevoie.

Biscuiți integrali

Biscuiții sunt considerați uneori un inamic al siluetei perfecte. Aceștia pot ajuta însă organismul dacă sunt în varianta sănătoasă și nu se exagerează cu cantitatea. Pentru o gustare sănătoasă, se poate opta pentru 3-4 biscuiți din făină integrală, fără zahăr sau sare. Pot fi consumați cu humus, pate de caju sau de măsline.

Ciocolată neagră

Un alt inamic al siluetei de vis este ciocolata, însă aleasă cu atenție, poate reprezenta o gustare delicioasă. Se recomandă alegerea unei ciocolăți cu minim 70% cacao, fără cremă sau ingrediente artificiale. Cantitate maximă permisă este de 30 grame pe zi, atât simplă, cât și alături de fructe proaspete sau deshidratate.

Alegerea gustărilor potrivite te pot ajuta să fii mai energic, să te relaxezi și pot reduce stresul din zilele aglomerate. Asigură-te că ai parte zilnic de mese echilibrate și gustări sănătoase.